TPZ.al është një media online e pavarur. Përpjekja jonë është të sjellim lajme, analiza dhe komente, në shërbim të interesit publik.
TPZ.al është një media online e pavarur. Përpjekja jonë është të sjellim lajme, analiza dhe komente, në shërbim të interesit publik.
Royce Williams, në një ditë të ftohtë nëntori në 1952, Williams rrëzoi katër avionë luftarakë sovjetikë dhe u bë një legjendë për të cilën askush nuk do të dëgjonte për më shumë se 50 vite, shkruan CNN.
Ish-aviatorit detar tashmë 97-vjeçar iu dha “Kryqi i Marinës”, nderimi i dytë më i lartë ushtarak i shërbimit në një ceremoni të premten në Kaliforni.
Po çfarë ndodhi në 18 nëntor 1952?
Më 18 nëntor 1952, Williams po fluturonte me “F9F Panther”, avioni i parë luftarak i marinës amerikane, në një mision gjatë Luftës Koreane. Ai u ngrit nga aeroplanmbajtësja “USS Oriskany”, e cila po operonte me tre transportues të tjerë në një grup pune në Detin e Japonisë, i njohur gjithashtu si Deti Lindor, 100 milje larg brigjeve të Koresë së Veriut.
Williams, atëherë 27 vjeç, dhe tre pilotë të tjerë luftarakë u urdhëruan nga një patrullë ajrore luftarake të fluturonin mbi pjesën më veriore të Gadishullit Korean, pranë lumit Yalu, që ndan Korenë e Veriut nga Kina.
Në verilindje është Rusia, atëherë pjesë e Bashkimit Sovjetik, e cila mbështeti Korenë e Veriut në konflikt. Ndërsa katër avionët e marinës amerikane fluturonin patrullën e tyre, udhëheqësi i grupit pësoi probleme mekanike me krahun e tij dhe u kthye në vendnisje. Kjo i la Ëilliams dhe krahun e tij të vetëm në mision.
Më pas, u identifikuan shtatë avionë luftarakë sovjetikë “MiG-15” që po shkonin drejt aeroplanmbajtëses amerikane. Komandantët urdhëruan dy avionët e marinës amerikane të vendoseshin mes MiG-ve dhe luftanijeve amerikane.
E ndërsa e bënin këtë, katër nga MiG-ët sovjetikë u kthyen drejt Ëilliams dhe hapën zjarr. Williams kujton se, avioni i tij ishte i përshtatshëm për luftime ajër-tokë, jo për luftime ajrore. Gjatë luftës, Ëilliams gjuajti të gjitha 760 predha 20 mm që mbante F9F.
Ai kujton se fluturoi në një model slitë me rrota lart e poshtë, me plumba që fluturonin sipër dhe poshtë tij ndërsa ai lëvizte, ndërkohë që, piloti sovjetik përpiqej të bënte një goditje të qartë.
Williams tha se ai gjithashtu e dinte se për shkak se avionët sovjetikë ishin më të shpejtë, nëse ai do të përpiqej të shkëputej ai do të vritej.
“Në atë kohë MiG-15 ishte avioni më i mirë luftarak në botë”, më i shpejtë dhe i aftë se avionët amerikanë, tha ai në intervistë.
Frika nga një luftë tjetër botërore
Lajmet për heroizmat e Williams u përhapën kudo me presidentin e atëhershëm Dëight Eisenhoëer në mesin e zyrtarëve të lartë amerikanë të etur për të folur me pilotin, sipas faqes së internetit të Navy Memorial.
Pas betejës, Williams u intervistua personalisht nga disa admiralë të rangut të lartë të Marinës, Sekretari i Mbrojtjes dhe gjithashtu Presidenti, pas së cilës ai u udhëzua të mos fliste pasi zyrtarët kishin frikë se incidenti mund të shkaktonte një rritje të tensioneve mes SHBA-së dhe Bashkimit Sovjetik, dhe ndoshta të ndezë Luftën e Tretë Botërore.
Heroizmi dhe trimëria që ai tregoi për 35 minuta 70 vite më parë në qiellin mbi Paqësorin e Veriut dhe brigjet e Koresë së Veriut shpëtuan jetën e kolegëve të tij pilotëve, shokëve të anijes dhe ekuipazhit./Përktheu Abc News